Skoč na obsah Skoč na menu

Tvorba web stránok, www stránky, internetové obchody

english version

Začíname

 

V poslednej dobe som si prečítal veľa článkov konkurenčných firiem, ako aj náučných článkov o biznise, ktorému som sa rozhodol venovať. Nie, že by naša spoločnosť začínala, ale ja v nej áno.

Predtým som pracoval v automobilovom priemysle na logistike vo veľkých firmách ako aj na pozícii obchodníka v malej nadnárodnej firme. O výrazoch ako SEO, linkbuilding, offpage optimalizácia, SERP, CMS, CSS a podobne, som ani len netušil. A práve preto, že som sa rozhodol vo svojom živote ísť ďalej a využiť svoje skúsenosti z obchodu a pracovných návykov z veľkých korporácii pre CREATE.SK, som sa snažil študovať čo najviac o eMarketingu. Ešte na začiatku pripomínam, že som si vedomý, že sa nedá naučiť za pár mesiacov niečo, čomu sa iní venujú už zopár rokov.

Hneď prvé, čo som si uvedomil je, že webstránky na Slovensku robí strašne veľa ľudí od laikov až po profesionálov. A každý má svoju klientelu – od nenáročných po zložitých. Keďže si viem ťažko predstaviť, ako by som chodil od firmy ku firme, od dverí ku dverám a ponúkal webstránky, pretože som presvedčený, že firma si nedá urobiť stránky, kvôli tomu, že jej to niekto cudzí ponúkne, ale preto, že sa sama rozhodne. Alebo je ku tomu donútená z vnútra. Mám na mysli, keď si firma uvedomí, že jej konkurencia už reklamu na internete má, že čím viac ľudí na tom internete naozaj hľadá výrobky a služby, alebo keď jej známy povie, áno treba to. Vtedy som sa pokúsil vžiť do úlohy zákazníka.

Dali by sa zaradiť do dvoch širokých skupín. Jedna by sa dala špecifikovať ako „viem“ a druhá ako „netuším“.

Prvú skupinu charakterizuje, že poznajú niekoho kto im stránku urobí a nehľadajú na webe iné firmy, ktoré takéto služby poskytujú. Nemusia poznať priamo tvorcu webstránok, stačí ak poznajú niekoho, kto im to zabezpečí. Jednoducho povedané mám známeho, ktorý má známeho a ten vie kto to robí.

Druhá skupina je tá, na ktorú sa zameriavame reklamou, budujeme lepšie pozície vo vyhľadávačoch, zviditeľňujeme sa. Jedna sa o typ ľudí, ktorí zadajú napríklad do googla slovné spojenie „tvorba web stránok“ a klikajú na ponúknuté odkazy. Tieto firmy nemajú známeho, ktorý vie ako na to. Pozerajú si referencie, čítajú o službách, zaujímajú sa o ceny a vyberajú z pomedzi veľa webových firiem a oslovujú, ktoré ich najviac oslovili.

Úprimne povedané, najviac zaberá mať dobré meno, veľa referencií (čo znamená veľa známych, ktorý odporúčajú svojim známym), a nemať žiadnu zlú reklamu. Ale oriešok je, vybudovať si tú značku.

Ešte aby som nezabudol, existuje aj tretia nešpecifikovaná skupina a to sú štátne zákazky (výberové konania), o ktorých ale niekedy nabudúce – alebo radšej nie.

Výhoda, že začínam pracovať v tomto smere je tá, že som v tom úplne nový a mám nezainteresovaný nadhľad, čo môže pomôcť vidieť to, čo skúsený web marketingový pracovník ľahko prehliadne. A možno je to úplne naopak. Skúste ma sledovať a uvidíme ako sa to bude vyvíjať. Na začiatku sa chcem zahryznúť do SEO a skúsiť zistiť, čo možno najviac na vlastnom príklade ako to vlastne funguje, veď kvôli tomu som založil aj tento blog.

Začneme naplno a budeme postupne pridávať – tak sme sa povzbudzovali ako mladí chalani na stanovačkách s alkoholom, a to heslo sa mi teraz opäť vynorilo v mysli a pokúsim sa ním viesť.

Nabudúce napíšem laickým štýlom bližšie o SEO z môjho pohľadu.

 

Daniel

 
 
 
© 2016 CREATE.SK, s.r.o.info@create.skúvodná stránkapodmienky používaniakontaktný formulármapa stránoktextová verziaenglish english